Název: Name: | Aiči M6A1 | Aichi M6A1 |
Originální název: Original Name: | 特殊攻击机「晴岚」 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1944-DD.07.1945 Aichi Aircrafts, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1944-DD.07.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1943 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3302 kg | 7280 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4040 kg | 8907 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4445 kg | 9800 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,262 m | 40ft 2,75in |
Délka: Length: | 10,640 m | 34ft 10,89in |
Výška: Height: | 4,580 m | 15ft 0,31in |
Plocha křídla: Wing Area: | 2700 m2 | 29062.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 149,63 kg/m2 | 30.65 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Aichi АЕ1Р Atsuta 32 kapalinou chlazený invertní dvanáctiválec s válci do obráceného V o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), 986 kW (1 340 k) v h= 1 700 m a 949 kW (1 290 k) v h= 5 000 m. Vrtule trojlistá automaticky stavitelná s konstantní rychlostí otáčení. | Aichi АЕ1Р Atsuta 32 twelve-cylinder inverted-vee liquid-cooled engine, rated at 1,381 hp for take-off, 1,321 hp at 5,577 ft and 1,272 hp at 16,404 ft, driving a constant-speed three-blade metal propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 934 l | 205.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 474 km/h v 5200 m | 294.5 mph in 17060 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v ? m | 186.4 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,7 m/s | 1712.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,8 min do 3000 m | 5,8 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9900 m | 32480 ft |
Dolet: Range: | 1180 km | 733.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13,0 mm Pumový náklad: 250 – 800 kg pum nebo torpédo o hmotnosti 805 kg | One flexible rear-firing 0.51 Inch Type 2 machine-gun. Bomb-load: two 551 lbs bombs, or one 1,764 lbs bomb or one torpedo of 1,775 lbs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 特殊攻击机「晴岚」- Námořní speciální útočný letoun typ Seiran 晴嵐 - Seiran - blesk z čistého nebe Letová vytrvalost: 4,25 h | 特殊攻击机「晴岚」- Navy special attack aircraft type Seiran 晴嵐 - Seiran - Clear Sky Storm Endurance: 4 hours 15 minutes |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh, Monogram CLOSE-UP 13, Aichi M6A1 Seiran,, Monogram Aviation Pubs., Boylston, Massachusetts, USA, rok 1975, ISBN 0-914144-13-8. Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.2. Aichi Aircraft. Tokio, Shuppan Kyōdōsha (出版協同社), rok 1981. Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Sandomierz, Poland/Redbourn, UK: Mushroom Model Publications, rok 2002, ISBN 83-91632-72-5 Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing, July 1994 Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 L+K 23/1969, Letadla 1939-45, Václav Němeček http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=577 http://www.airwar.ru/enc/bww2/m6a.html archiv autora |